Module Border Module Border
  شرح خبر 
1394/04/14

در آبياري تحت فشار دولت 85 درصد از هزينه آن را مي پردازد


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان: در آبياری تحت فشار دولت ، 85 درصد از هزینه آن را می پردازد

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان ، با حضور رياست سازمان ، مسئول نمايندگي ولي فقيه ، معاونين ، مديران ستادي و شهرستاني  بهمراه مسئولین آب و خاک شهرستان ها ، شوراي هماهنگی مديران سازمان جهادكشاورزي درهفدهمين روز ماه مبارك رمضان برگزار شد .

آقاي مهندس قدرت اله قاسمي رئيس سازمان  با اشاره به وظایف سازمان جهاد کشاورزی ،گفت : درسالجاري بحث خدمات بازرگانی محصولات کشاورزی به مباحث كشاورزي اضافه شده است و  شرايط مطلوب ماه مبارك رمضان  در پیش داریم.

و در  امر خريد و نياز های غذایی جامعه  برنامه ها  مناسبی  اجرایی گرديده و باید با دقت  محصولات اساسی از قبیل گندم ، قند ، شكر ، لبنيات و مواد پروتئيني را بر اساس دستورالعمل رصد كنيم  تا مشكلي برای معيشت مردم ايجاد نشود.

وی در ادامه افزود:  با توجه به اینکه در آبياري تحت فشار دولت 85 درصد از هزینه آن را  مي پردازد ، باید طرحهای آب و خاک  به نتيجه برسد و به سمتي حركت كنيم كه از منابع مالي درست استفاده شود .

وی در ادامه افزود : درسال جاری قرار است  استان 7هزار کنتور هوشمند چاه های آب کشاورزی نصب می شود که باید استفاده از كنتور هوشمند  توسط مدیریت هماهنگی  ترويج کشاورزی مورد توجه قرار گیرد .

ایشان همچنین در خصوص روش های نوین آبیاری گفت: آبياري تحت فشار با شيوه باراني  دیگر معقول نيست  و باید عمده ای از اراضی بصورت  آبياري با تيپ (قطره ای) انجام شود تا سطح كشت قابل توجه ی را پوشش داده و در مصرف آب صرفه جویی شود.

آقای مهندس قاسمی تاکید داشت : .از حداقل آب موجود در سطح کشاورزی استان باید حداکثر استفاده را ببریم.

 وی در ادامه افزود: مبارزه با سن غلات  با اكيپ هاي مراقبت در سطح 83 هزار هكتار اتفاق افتاد وهمه مديريت شهرستان ها بخوبی در مبارزه باسن اقدام نمودند تا محصول مرغوبی را تولید نمایند.

آقاي مهندس قدرت اله قاسمي رئيس سازمان  همچنین گفت: توسعه گلخانه ها بايد مورد توجه قرارگيرد و تا پایان برنامه ششم  سطح گلخانه های استان از 1250 هکتار فعلی  به حداقل 3000 هكتار گلخانه افزایش یابدو از منابع اعتبار بانك ها وخطوط اعتباري استفاده مطلوب صورت پذیرد.

در ابتدای این نشست ، حجت الاسلام کوچک زاده مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان ، توضیحاتی را در خصوص فضایل ماه مبارک رمضان و شب های قدر برای حاضرین تبیین نمود.

در این نشست آقاي مهندس صفی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی ضمن معرفی مدیر جدید آب و خاک ، مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های سمیرم ، لنجان و سرپرستان حوزه ریاست و شهرستان دهاقان گفت : اولویت های بودجه سال 94 شامل هزینه های صدور سند امور اراضی ، مبارزه با آفات نباتی ، اقدامات ترويج کشاورزی و تجهيزات ساختمان می باشد.

در اين نشست آقای مهندس فاطمی مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان در خصوص چگونگی دريافت تسهيلات بانكی و شیوه اجرای طرح های آب و خاك با حضور مدیر آب و خاک سازمان به همراه کارشناسان این مجموعه و مدیران به همراه مسئولين آب و خاك شهرستان ها و كارشناسان صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزی موانع و مشکلات اجرایی طرح های آب و خاک در سطح استان را مورد تبادل نظر قرار دادند.

شایان ذکر است آقای مهندس صادقی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی در خصوص مباحث صرفه جویی مباحث خود را مطرح نمود.

استفاده از اين خبر بدون ذكر منبع ممنوع است
نظرات شما
افزودن نظر شما
ارسال نظر
بازگشت
Module Border Module Border
ورود |عضويت
جمعه 10 فروردین ماه 1403
  نظرسنجي  
 
نظر شما درباره وبگاه صندوق چیست؟

 

تعداد جوابها : 1853

عالی : 100%
خوب : 0%
متوسط : 0%
ضعیف : 0%

  ارسال  
  کاربران بر خط  
 
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 54
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 54

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 333614
Visitors بازديد هاي امروز: 194
Visitors بازديد هاي ديروز: 576

فعال در اين زمان كاربران فعال:
Copyright (c) 1403/01/10 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان اصفهان - سهامی خاص
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا